Үндсэн Цэс

Ведийн зурхай

Статистик

0 1 0 2 0 4
Users Today : 16
Users Yesterday : 33
Total Users : 10204
Views Today : 21
Views Yesterday : 62

Тосгоны нэгэн эр хэдхэн англи үгийг хальтхан сонсоод өнгөрчээ. Тэгээд тэдгээр үгсээс мань эр “тийм”, “үгүй”, “их сайн” гэсэн үгүүдийг л тогтоож амжсан байна. Харин энэ үгүүдийн утга санааг ойлгох гэж хэзээ ч нухацтай оролдож байгаагүй авч харин дотроо энэ хэдэн үгүүдийг хүмүүс дунд хэрэглэвэл “англиар ярьдаг эрхэм” хэмээн бусад хүмүүс түүнийг хүндлэнэ хэмээн сэтгэв.   Нэгэнтээ хэдэн дээрэмчин этгээд хүн амины хэрэг үйлдчихээд дараа нь хууль шүүхэд баригдахгүйн тулд энэ гэмт хэргийн гэм буруутан нь мөнөөхь тосгоны эрийг байхаар бүх зүйлийг зохион байгуулжээ. Тариачин эрийг шүүхийн танхимд авч ирээд шүүгч түүнээс бенгаль хэлээр: “Энэ хүн амины хэргийг та үйлдсэн үү?” гэхэд   мань тэнэг  дотроо бодсон нь :“хэрвээ шүүгчтэй англиар ярьвал тэр надад хүндэтгэлтэй хандаж, намайг барууны соёлоор хүмүүжсэн хүн гэж тооцоод, намайг энэ гэмт хэрэгт буруутгахаа больж, суллан тавих биз” хэмээн бодож, шүүгчид хандан англиар: “Тийм” хэмээн хариу өчив. Дараа нь шүүгч түүнээс: “Энэ үед тантай хамт өөр хэн нэгэн байсан уу?”. “Үгүй” гэж тун ч хурднаар тариачин эр хариуллаа. Тэгмэгц шүүгч сүүлчийн асуултаа тавив. “Таныг шоронд суулгах болно гэдгийг та мэдэж байна уу” гэв. Ийм зохисгүй, зүй бус шийдвэрийг эсэргүүцэхийн тулд мань эр сүүлчийн ганц боломжоо ашиглахаар шийдэв. Тэрээр өөрийгөө хүн амины хэрэг үйлдээгүй жинхэнэ жентльмен, мөн түүнийг шоронд суулгах ямар ч үндэсгүй гэдгийг батлахын тулд шүүгчид хандан: “Их сайн!” хэмээн хариу өчив гэнээ.  Бурханы Өршөөлт Шри Шримад Бхактисиддханта Сарасвати Госвами Тхакурын тайлбар Эхлэж буй чин сүсэгтнүүд байнгад судар шастраас жишээ татдаг. Цэвэр чин бишрэлтнүүдээс сонссон шашны нэр томьёо, сургаалын талаар зөв зүйтэй ойлголтгүй болохоороо тэд сонссоноо зүгээр л тоть мэт давтдаг. Тэд өөрсдөдөө хүндэтгэл хүлээхийн тулд зүгээр л хэлбэр загвар үзүүлж байдаг. Гэвч эцсийн дүндээ тэд энэхүү тосгоны суугчтай л адил юм. Хэрэв судар ном, нэр хүнд бүхий эх сурвалжаас авсан ишлэлээ ном ёсоор нь эзэмшихгүй, хэрэгтэй газарт нь хэрэглэхгүй бол тэднийг хэн ч хүлээж авахгүй. Иймэрхүү тотийн уран яруу хэллэгээр майа буюу худал хуурмагийн зуултаас ангижрах боломжгүй. Нийтийн лекцүүд, хурал цуглаан, олон нийтийн хэвлэл дээрээс орчин үеийн соёл иргэншлийн “уран цэцэн илтгэгчидийн” чин бишрэлийн тухай, чин бишрэлтнүүдийн тухай, Бурханы Дээд Бодгалийн тухай ярьж, элдэв санаа дэвшүүлэгсдийг ямагт харж болно. Цэвэр чин бишрэлтэнгүүд нь ийм эргэцүүллийг  энэ түүхэнд гарсан “тийм”, “үгүй”, “их сайн” гэдгээс өөр юу ч мэддэггүй тосгоны тариачин эрийн эргэцүүлэн бодож байгаа бодол төсөөлөлтэй адилтгадаг. Ийм хүмүүс нь эцсийн дүндээ майагийн өршөөшгүй зуултанд оршин байж, зовж зүдэрсээр л байх болмуй.     Орчуулан сийрүүлсэн: Балабхадра дас

Тосгоны нэгэн эр хэдхэн англи үгийг хальтхан сонсоод өнгөрчээ. Тэгээд тэдгээр үгсээс мань эр “тийм”, “үгүй”, “их сайн” гэсэн үгүүдийг л тогтоож амжсан байна. Харин энэ үгүүдийн утга санааг ойлгох гэж хэзээ ч нухацтай оролдож байгаагүй авч харин дотроо энэ хэдэн үгүүдийг хүмүүс дунд хэрэглэвэл “англиар ярьдаг эрхэм” хэмээн бусад хүмүүс түүнийг хүндлэнэ хэмээн сэтгэв.   Нэгэнтээ хэдэн дээрэмчин этгээд хүн амины хэрэг үйлдчихээд дараа нь хууль шүүхэд баригдахгүйн тулд энэ гэмт хэргийн гэм буруутан нь мөнөөхь тосгоны эрийг байхаар бүх зүйлийг зохион байгуулжээ. Тариачин эрийг шүүхийн танхимд авч ирээд шүүгч түүнээс бенгаль хэлээр: “Энэ хүн амины хэргийг та үйлдсэн үү?” гэхэд   мань тэнэг  дотроо бодсон нь :“хэрвээ шүүгчтэй англиар ярьвал тэр надад хүндэтгэлтэй хандаж, намайг барууны соёлоор хүмүүжсэн хүн гэж тооцоод, намайг энэ гэмт хэрэгт буруутгахаа больж, суллан тавих биз” хэмээн бодож, шүүгчид хандан англиар: “Тийм” хэмээн хариу өчив. Дараа нь шүүгч түүнээс: “Энэ үед тантай хамт өөр хэн нэгэн байсан уу?”. “Үгүй” гэж тун ч хурднаар тариачин эр хариуллаа. Тэгмэгц шүүгч сүүлчийн асуултаа тавив. “Таныг шоронд суулгах болно гэдгийг та мэдэж байна уу” гэв. Ийм зохисгүй, зүй бус шийдвэрийг эсэргүүцэхийн тулд мань эр сүүлчийн ганц боломжоо ашиглахаар шийдэв. Тэрээр өөрийгөө хүн амины хэрэг үйлдээгүй жинхэнэ жентльмен, мөн түүнийг шоронд суулгах ямар ч үндэсгүй гэдгийг батлахын тулд шүүгчид хандан: “Их сайн!” хэмээн хариу өчив гэнээ.  Бурханы Өршөөлт Шри Шримад Бхактисиддханта Сарасвати Госвами Тхакурын тайлбар Эхлэж буй чин сүсэгтнүүд байнгад судар шастраас жишээ татдаг. Цэвэр чин бишрэлтнүүдээс сонссон шашны нэр томьёо, сургаалын талаар зөв зүйтэй ойлголтгүй болохоороо тэд сонссоноо зүгээр л тоть мэт давтдаг. Тэд өөрсдөдөө хүндэтгэл хүлээхийн тулд зүгээр л хэлбэр загвар үзүүлж байдаг. Гэвч эцсийн дүндээ тэд энэхүү тосгоны суугчтай л адил юм. Хэрэв судар ном, нэр хүнд бүхий эх сурвалжаас авсан ишлэлээ ном ёсоор нь эзэмшихгүй, хэрэгтэй газарт нь хэрэглэхгүй бол тэднийг хэн ч хүлээж авахгүй. Иймэрхүү тотийн уран яруу хэллэгээр майа буюу худал хуурмагийн зуултаас ангижрах боломжгүй. Нийтийн лекцүүд, хурал цуглаан, олон нийтийн хэвлэл дээрээс орчин үеийн соёл иргэншлийн “уран цэцэн илтгэгчидийн” чин бишрэлийн тухай, чин бишрэлтнүүдийн тухай, Бурханы Дээд Бодгалийн тухай ярьж, элдэв санаа дэвшүүлэгсдийг ямагт харж болно. Цэвэр чин бишрэлтэнгүүд нь ийм эргэцүүллийг  энэ түүхэнд гарсан “тийм”, “үгүй”, “их сайн” гэдгээс өөр юу ч мэддэггүй тосгоны тариачин эрийн эргэцүүлэн бодож байгаа бодол төсөөлөлтэй адилтгадаг. Ийм хүмүүс нь эцсийн дүндээ майагийн өршөөшгүй зуултанд оршин байж, зовж зүдэрсээр л байх болмуй.     Орчуулан сийрүүлсэн: Балабхадра дас
Scroll to Top